Envisa hund...

Vi har världens lataste hund.. Eller så försöker hon bara gömma sig för katten... För hon vill spendera mesta delen av dagen i sovrummet. Hon brukar ställa sig vid dörren och titta sorgset mot mig. När jag börjar gå mot dörren börjar hon vifta på svansen och buffa på dörren. När jag öppnar dörren springer hon glatt upp i sängen och lägger sig snabbt tillrätta...

Eftersom Duchess fortfarande smygtuttar lite på Donna när vi inte ser henne (hon har nog iaf fattat att hon inte får) så måste jag ha koll på Donna. Så om jag tittar på tv måste Donna vara hos mig, annars får hon vara i sovrummet. Och tyvärr föredrar dummerjönsen oftast sovrummet... *suck*

Hur som... Försökte få henne tidigare idag att ligga i Henkes divan i tv-rummet. Själv satt jag i min divan med datorn i knät och fixade med bilderna till morgondagens Tradera-auktioner. Meeen, Donna ville ju självklart inte ligga i Henkes divan. Hon gav mig tydligt valet att antingen skulle hon ligga i mitt knä, annars inte alls.... Gissa hur det gick...
Jepp, hon fick som hon ville... Som vanligt...

Efter att hon tröttnat, och jag åter skickat in henne i sovrummet, så ville jag ha henne hos mig igen. Och hon vet ju, som vanligt, vad hon vill. Men nu fick hon minsann nöja sig med att ligga jämte mig, inte i knät...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0