Testar Compeed munsårsplåster

Jag har haft munsår sen jag var liten. Numera får jag det rätt sällan. Jag har testat alla salvor som finns. Det blir alltid samma resultat; munsåret sväller upp till en gigantisk varig böld och sitter där i upp till två veckor. Jag har gett upp hoppet, och numera brukar jag bara låta det vara när det väl dyker upp. Håller läpparna fuktade med läppbalsam bara. Då brukar det hålla sig litet och försvinna efter några dagar.

Men nu tänkte jag testa Compeed munsårsplåster. Fått höra positivt om det. Man sätter på ett litet plåster som sitter i ca 8 timmar. När det trillar av av sig självt kan man sätta på ett nytt. Man kan även sätta på natt-varianten över natten. Den innehåller panacetum som verkar lugnande vid hudirritationer. Plåstret innehåller ingen verksam substans mot själva viruset, utan fokuserar istället på att läka såret som bildas vid blåsan.
  • Lindrar smärta, obehag och avhjälper brännande känsla och klåda.
  • Döljer munsåret.
  • Minskar risken för vidare smittspridning.
  • Ger optimal läkningsmiljö vilket påskyndar läkningen.
  • Förhindrar skorpbildning = effektivare läkning innebär mindre risk för ärr i ansiktet.

 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0