Svinkallt och snorhalt...

Igår hade vi kombinerad födelsedags- och inflyttningsfest. Jag fyllde ju år i januari =) Det var en väldigt trevlig kväll med mycket folk. Fick fyra blommor, varav tre var orkidéer, lite kul! Jag är mästare på att ta död på växter, lyckas till och med med kaktusar, så det ska bli intressant att se hur länge jag lyckas hålla dessa vid liv!

Tillbaka till rubriken.. Vi åkte in till krogen, men det var överfullt så jag promenerade hem. Det var svinkallt, fick veta idag att det säkert var runt -23 grader igårkväll.. Och då hade jag glömt mössa, halsduk och vantar hemma... Det tar kanske 10 minuter för mig att gå hem från stan. Och, självklart, lyckas jag halka på en isfläck säkert inte mer än fem meter från dörren! Jag föll som en fura rakt ner i asfalten på alla fyra! Resultatet: En blodig värkande hand och två blåslagna knän... Kan man ha mer oflyt? Fem meter från dörren!

Aja, nu är det dags att sussa. Imorgon väntar en låång dag på jobbet. Jobbar 8-18... Men är hemifrån mellan 6-20... *gäsp* Så nu ska jag halta bort mot sängen med min värkande stackars hand..

Det må se fjuttigt ut, men det gör ont som satan. 

Mina blåslagna knän. Det ena knät är svullet och ömt... Ajaj.. Ta det lugnt på isen!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0