Snabba swatches: TiKei Lipgloss

Ännu ett tidsinställt inlägg. Dag nr 2 i Stockholm. Om några timmar är det dags att åka hem igen!

Nu har TiKei lanserat sina nya naturliga, mjukgörande och vårdande lipgloss! De är veganvänliga. De har valt att inte använda bivax, med hänsyn till veganer, och använder istället Candelliavax som kommer från växtriket. Självklart är de inte djurtestade! TiKei'is lipgloss innehåller 100% mineraler och naturliga oljor. Innehåller inga mineraloljor, kemiska konserveringsmedel eller konstgjorda smakämnen.

Så vad tycker jag? Jag föredrar läppstift framför läppglans, men jag gillar TiKei's gloss. De ger en väldigt diskret och naturlig färg. Doftar lätt av godis eller liknande, en sötare doft. Diskret skimmer, vilket jag föredrar då jag hatar när läpparna glittrar... Jag föredrar Vienna och Tokyo då de syns lite mer. De rosa Hollywood och Las Vegas ger ingen färg alls på mig, men jag har mycket röda pigment i min läppar, så jag har jättesvårt att få rosa att synas i allmänhet. Havanna är som den verkar, väldigt neutral. Som de flesta läppglans kräver även dessa att man applicerar på nytt lite då och då. 

TiKei's lipgloss finns att köpa på TiKei's hemsida och kostar 89 kr/st.

Las Vegas, Hollywood, Havanna, Tokyo och Vienna.



Svårt att få en rättvis bild i mörker med digitalkameran, men denna blev rätt bra. Vienna igen.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0