Hälsar systemkameran välkommen hem!

Var uppe på Elgiganten idag för att hämta min systemkamera. Var lite lagom nervös. Jag kan ju dra en sammanfattning av hela historien. Objektivet har krånglat. Vill inte fokusera när man zoomar mestadels. Lämnade in den i tron att de enda eventuella kostnaderna skulle bli själva reparationen. Fick samtal om att reparation skulle gå på närmare 3 000 kr. Annars gör de inget, och jag skulle få betala 770 för frakt och underhåll.

Har pratat med Konsumentverket och läst artiklar från Allmäna Reklamationsnämnden. Insåg att de som företag måste informera mig som kund ordentligt och göra mig förstådd med eventuella kostnader så jag kan ta ställning till hur jag vill göra. Räcker inte med ett papper man skriver under. Jag fick inte den muntliga informationen, därför kan de inte kräva mig på kostnaden. 

Jag var jättenervös idag. Jag hatar att ta konflikter där jag inte är insatt i ämnet. Men det gick jättebra. Jag skakade som ett asplöv, men är tydligen jättebra på att verka helt lugnt trots stressfaktorer. Men killen var jättetrevlig och förstående. Plus att han inte ens hittade någonstans på sin dator att jag skulle betala något ändå. Inga 770 kr. Så jag klagar inte! Trevligt bemötande och fick tillbaka kameran utan kostnad!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0