Copycat Singers - Lasse Berghagen

Copycat Singers är ett nytt program på TV3 som hade premiär nu ikväll. Programmet går ut på att en sångare/sångerska ska tävla mot fem personer som försöker sjunga så likt honom/henne som möjligt. Man tävlar i fem ronder, där det är en ny jury varje rond. Även vi tv-tittade kan vara med och gissa, då man först inte får se de som sjunger, utan bara färger som representerar varje person. En person åker ut i varje rond.

Först ut att medverka i premiäravsnittet var ingen mindre än Lasse Berghagen!

1. I första ronden fick vi höra Sträck ut din hand. De som skulle bedöma var "Tondöva juryn".
Denna juryn var den enda som gissade fel, och placerade Lasse som nr 3. Själv gissade jag rätt!

2. I andra ronden fick vi höra
Jenny Jenny. Tre tjejer vid namn Jenny agerade jury.
Tjejerna har förföljts av denna låt i alla år. Och de visste vem som var rätt Lasse! Och jag med!

3. Allsångsexperterna var jury i den tredje ronden. Då  fick de höra Stockholm i mitt hjärta.

Här gissade jag rätt så fort "rätt" Lasse öppnade munnen! Även juryn hade rätt!

4. Nära & Kära-juryn skulle i fjärde omgången lyssna till
Teddybjörnen Fredriksson.
Lite svårt, men jag gissade rätt. Likaså juryn, förutom bästa vännen Magnus Härenstam ;)

5. I finalen sjöng finalisterna En kväll i juni, och publiken skulle gissa vem som var vem.
Detta är min och flickornas låt, så självklart hade jag rätt även här! Vid första meningen visste jag! Men det var svårt, Lasse sjöng inte riktigt som han brukar. Han betonade annorlunda, vilket i slutet gjorde att ungefär hälften av publiken gissade rätt och hälften fel.

Ett roligt program som jag ska följa! Nästa vecka är det dags för Pernilla Wahlgren!
Copycat Singers ser du på TV3 på söndagar kl 20!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0