Pengar på kontot!!!

Jag har nada pengar. Har inte fått A-kassa än. Sniker från sparkontot hela tiden. Så hur hade jag råd med gårdagens shopping? (För nej, jag shoppar inte upp sparkontot...) Jo, det ska jag berätta. Det kom som en chock för mig! Efter att jag festat i fredags så ringde jag banken för att se hur mycket jag hade kvar på kontot. Hade ca 170 kr innan utgången, sen köpte jag en cider för 50 spänn. Ringer banken, rösten säger: 
"Du har 35..." Toppen, tänkte jag. 35 ynka kronor.. "...tusen kronor..." VAD?! 35 000 vadå sa hon?! 

Skyndade mig till datorn och loggade in på banken. Inte kunde det vara från A-kassan? Jag har ju inte skickat in ett enda papper... "LÖN 35 000 kr".... Jag var i chock. Jag fattade ingenting. Det tog någon dag innan jag insåg att det nog var semesterersättningen som kom!

Idag fick jag brev från jobbet. Lönespecet. Jepp, det var min semesterersättning.
Och lönen för april. Hade helt glömt att jag faktiskt jobbade i april också... Såå, jag är lycklig! Äntligen lite pengar på kontot! Dock flög det mesta fort som blixten in på sparkontot.

Lönen kom 27e maj. Lönespecet kom igår, 30e maj... Kunde de inte skickat brevet tidigare?
Jag hade sluppit få en hjärtattack om brevet kommit innan själva lönen... Så jag hade fattat varför jag helt plötsligt hade 35 000 kr på kontot... =)
Kommentarer
matilda

Haha, lidl och lönespecar är ingen lyckad kombo! jag är glad om jag får nån spec över huvudtaget! :P

2011-05-31 @ 18:46:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0