Depend nr 210

Vi rör oss vidare bland mina nya Depend-lack! Jag ääälskar de mer glittriga lacken, men måste ju ändå testa mig vidare. Jag tänkte att jag skulle ge det gula nr 210 en ny chans. 

Detta är ett lack som kräver tålamod och lite finess. Resultatet blir jättefint, men vägen dit är inte lätt... Jag testade ju detta först egentligen, men det blev bara skit av alltihop... Det rann ut över nagelbandet och la sig som en tjock genomskinlig hinna med lite skimmer... Denna gång var jag mer försiktig.

Jag applicerade ytterst tunna snabba lager. Blev det ojämnt applicerade jag bara ett till lager.
Som sagt; tunna snabba lager. Men det är lite knepigt. Tar man för mycket färg på penseln så rinner det ut över nagelbanden. Tar man för lite så torkar/kletar det och man får ett väldigt ojämnt lager. Det krävdes fyra lager för någorlunda bra täckning. Men det känns inte tjockt eftersom varje lager är väldigt tunt. 

Det är en väldigt vacker smickrande gul färg. Men det är lite neonvarning.
Jag känner mig nämligen något bländad och distraherad just nu när mina fingrar knapprar på tangentbordet... Ögonen dras hela tiden till mina gula naglar. Men färgen får faktiskt mina bleka händer att se lite solbrända ut.

Det krävdes mycket knep och knåp för att få jämna lager, men slitet gav utdelning.
Det ser väldigt jämnt och fint ut. Det är bara längs med kanterna som det är väldigt ojämnt. Men där tittar ingen, hoppas jag...

Jag har använt Depend Baslack och Seche Vite Top Coat.








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0