Testat: Syoss Color Protect

Nu har jag använt Syoss Color Protect shampoo och balsam i tre veckor. Och jag måste säga att jag är imponerad! Jag har testat det mesta. Budget-shampoo som Fructis, Gliss, Sunsilk och L'Oreal Elvital. Jag har haft dyra frisörshampoon som Schwarzkopf Bonacure, Tigi och Joice. Inget känns helt hundra.

Jag har varit lite nyfiken på dessa frisörshampo i butik. Min sambo har testat TreSemme, men det var verkligen skitdåligt! Men jag chansade och prövade Syoss. Hört mycket, mest dåligt, om detta också. Men vilken upplevelse!

Jag är nog känd för mina listor, så här är en lista med det jag gillar med Syoss:

1.  Syoss har ett mer kompakt skum som lyfter håret från rötterna, så man verkligen kommer åt att tvätta hårbotten. Vanliga shampoon har ett luftigt, löddrigt skum. Jag har alltid haft svårt att tvätta nacken, men inga problem med Syoss!

2. Hur smutsigt mitt hår än är, så blir det helt rent med Syoss. Med andra shampoon får jag tvätta håret två gånger för att det ska bli rent. När det är riktigt smutsigt alltså.

3. Det är prisvärt.
En flaska på 500 ml kostar ca 40 kr.

4. Det är väldigt drygt. En liten klick räcker för att jobba upp skummet.

5. Det doftar frisörshampoo. När man luktar på det i flaskan luktar det kvalité. Vanligtvis med budgetshampoon känns det som om de satsar mer på doft, än faktisk effekt. Håret kan dofta fruktigt, men är ändå smutsigt. Syoss doftar diskret, inget jag kan placera men det luktar ändå gott.

6. Håret får ett lyft, doftar diskret och får en fin glans. Jag fönar oftast håret. Med tanke på hur jag blekt mitt hår det senaste, så förstår jag inte att det kan bli såhär lent, glansigt och luftigt. Till och med min frisör tycker att mitt hår blivit tjockare. Hur som! Håret blir superfint! =)

7. Även de med strävt tjockt hår får lent hår med Syoss. Min sambo testade, och vilken skillnad det gjorde på hans hår! Kunde knappt sluta klappa honom på huvudet.. ;)

Ja, det blev ett lite längre inlägg detta. Men jag rekommenderar verkligen detta. Ni förlorar inget på att testa!
Kommentarer
Lisa - Smilinggirls!ッ

Kul att du är nöjd! Man kanske får ta och testa det.. :)

2011-03-10 @ 18:00:07       Blogg: http://smilinggirls.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0