BaByliss Pro 180 Curling Iron 25 mm

Det är alltid roligt att fixa Erikas hår, hon låter mig alltid experimentera med lockar! Hon har dessutom väldigt tjockt hår, så det är alltid en utmaning att göra en snygg och hållbar frisyr på henne! Men av någon anledning så lyckas jag varenda gång! Och inte nog med det, jag har en tendens att alltid överträffa mig själv! Jag har använt lite olika locktänger på henne, denna gång blev det BaByliss Pro 180 Curling Iron 25 mm.

Steg 1: Locka hela håret. Jag tar små små partierså det blir många smala lockar.
Steg 2: Separera lockarna genom att dra fingrarna genom håret (låt håret svalna först).
Steg 3. Applicera saltvattenspray. Ruffsa lite i håret för mer volym.
Sen är det färdigt!

Produkter jag använt:
Tigi Bed Head Uptight, som är värmeskyddande och ger ruffsiga hållbara lockar!
- När håret svalnat använde jag saltvattenspray. Denna gången Proffs Superstrong Ocean Mist.
- För att fixera varje parti använde jag Klippoteket Hairspray. Och även lite lätt som avslutning.

BaByliss Pro 180 Curling Iron 25 mm kostar 399 kr, och finns bl.a. hos Lyko.se och Eleven.se.
Kommentarer
Anna

linda ;-) du vill göra mitt hår till bröllopet va!??? Det är ju precis så jag vill ha mitt..

2011-07-16 @ 17:32:49       Blogg: http://nyttkapitelimittliv.blogg.se/
Jenny - Hugos mamma

Jätte snyggt!:)



Vi ha en Canon eos 400D att fota med är hemma.

2011-07-17 @ 09:18:54       Blogg: http://luckymommy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0