Nu är djuren rena!

Både Donna och Duchess har fått sig en dusch nu. Donna har alltid varit lätt att duscha, numera går hon dessutom in i duschen självmant. Innan fick man släpa in henne, men väl inne var hon lugn. Men nu går det så bra så. Hon har krupit upp tätt intill husse nu för att få värme.

När Donna var klar gjorde jag rent handfatet. Usch, så smutsigt det var! Så här tätt inpå flytten så har man inte riktigt prioriterat städningen..

Sen tog jag mig an Duchess. Katter och vatten, vilken kombo... Försökte tvätta henne i handfatet. Det gillade hon inte. Så hon fick duschas. Höll henne i ett järngrepp med ena handen, höll fast duschstycket mellan knäna så andra handen kunde schamponera henne. Sen vart hon dyblöt, så försökte föna henne, men det gick inte heller hem. Så torkade henne så gott det gick med handduk.

Och jag har kommit fram till att jag borde duscha  Duchess oftare! För nu när hon halvtorkat har hon lagt sig tillrätta på min mage, och hon verkar inte ha en tanke på att flytta på sig. Så mysigt! Hon kan ju gärna krypa in under täcker eller filt, men i övrigt så ligger hon helst i närheten, inte på en... 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0