Skattebesked

Ja, idag fick man besked om skatten. Förra året var första gången jag tvingades betala tillbaka. Och då jag inte riktigt visste hur man gjorde så slutade det hela med att jag betalade, fick en påminnelse, betalade igen och till sist fick ett hot om böter på 1000 kr om det inte betalades.... Hmmm...

Då min granne jobbade på skatteverket förklarade hon vad jag gjort fel. Jag hade betalat, men glömt att skicka in ett godkännande, alltså den vanliga sms-grejen... *suck* 

Grannen pratade med den tjuriga tanten som hade hand om mitt ärende (självklart var hon totalt anti 80-talister...) och förklarade att jag faktiskt betalat TVÅ gånger DIREKT när jag blivit tillsagd, men missat själva godkännandet. Så jag slapp betala 1000 kr i böter, och fick tillbaka det jag betalat extra.

I år blir andra året i rad jag tvingas betala tillbaka på skatten. Förra året var det ca 700 kr. Detta året blev det 1500 kr. *suck* Fördelen är att nu vet jag ju iaf hur jag ska gå tillväga!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0