Leverans från Lyko

Idag var jag äntligen och hämtade mitt paket från Lyko. Men jag måste ju faktiskt säga att jag är lite besviken. Iaf på leveransen...

Leveranstiden skulle vara 2-3 dagar. Efter nio dagar hade jag ännu inte fått något paket. Så då ringde jag och kollade. Fick svaret att en av mina tre produkter inte fanns i lager, därav utebliven leverans. De skulle ha skickat ett mail om detta, men inte gjort det.

Jag fick då valet att antingen få mina två produkter hemskickade först, och den tredje ensam när den åter kommit in i lager. Men jag valde att skicka allt på en gång. Det skulle ändå bara ta max tre dagar.

Två veckor efter beställningen fick jag äntligen hem varorna. Tog två dagar innan jag kunde hämta ut dom bara. Och att jag blev besviken... Fanns produkt nr 3 i paketet? Nej... På följesedeln stod det, handskrivet, att produkt nr 3 kommer senare när den åter är i lager, dock senast slutet av vecka 36, vilken alltså var förra veckan... *suck*

Viktiga datum:
30/8 - Gjorde min beställning.
31/8 - Beställningen paketerades, utan produkt nr 3.
6/9 - Får ett mail där de tackar för beställningen. Jag kan nu lämna omdöme.
8/9 - Jag ringer ang. utebliven leverans. Den ska skickas senast tre dagar senare.
13/9 - Paketet har kommit fram. Dock utan produkt nr 3.
Detta är alltså paketet de packade 31/8.

Alltså tog det två veckor att skicka ett icke komplett paket...

Hoppas banne mig att dom skickar med en ursäkta-besväret-produkt, annars lackar jag...
Detta har de skött mycket dåligt!



Imorse hade vi ett möte med PEAB:s kontakt på Beijers (för köket). Den absolut duktigaste killen inom det här bygget! Kunnig, trevlig. Toppen helt enkelt! Hur som, köket är nu färdigt! Så det ska bara skickas runt ritningar och prisförslag, så får vi snart veta om köket är godkänt och vad priset hamnat på... *svälj*

Nästa stopp blir Målarnas Färg för att bestämma väv och färger. Sen Smålands Plattsättning för att få fram kakel till kök och badrum.

Så skönt att köket är färdigt! Kommer bli ännu skönare att få kaklet klart!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0