Torpa-bor efter nyår!

Yes, idag har vi varit och skrivit på hyreskontraktet =) Så efter nyår flyttar vi in i en stooor 3a på Torpa! Som ni vet har vi sålt vår bostadsrätt nu, och inflytten till bostadsrätten som vi köpt är inte förrän nyår om ett år. Så vi behöver en hyresrätt som vi kan på i tills inflytt i nya lägenheten =)

Vi hade tur att hamna på Torpa. Ska bli kul! Det blir Henkes första hyresrätt =) Men vi är ju ändå vana vid vår standard... Så för att piffa upp lägenheten lite ska jag köpa lite köksförvaring och tvättställsunderskåp till badrummet. Det är ett stooort kök med inte särskilt mycket bänkyta... Så då får vi skaffa lite mer! =)

Jag har tittat på den dyra serien Värde. Även om jag gillar dess robusta utseende så blir det nog ändå det billigare alternativet från köksserien Faktum.

Även i badrummet finns ett billigt och ett dyrt alternativ. Fullen som kostar 195 kr, och Lillången som kostar 995 kr. Egentligen vill jag ha Freden, som är mörk och robust och kostar 995 kr. Detta för att skapa en kontrast till det ljusa trista badrummet. Men då vill jag även ha det matchande spegelskåpet, och det kändes lite über...

Det känns iaf bra att jag har ett litet projekt att börja det nya året med! Ska såklart inte kosta alltför mycket, eftersom vi bara ska bo där i ett år. Men ändå!

Jag har även börjat räkna ihop alla tillval vi gjort för nya lägenheten, och även om vi förvånats av att flera saker varit billigare än vi trott, så hamnar vi ändå låångt över budget.. Så nu försöker vi skära ner, leta billigare alternativ. Och många svar ligger i att köra på standard och sen byta ut det vi vill efter inflytt. Sparar ett antal tusenlappar på det... Detta innebär även att vi måste vänta med vårt bubbelbad... =( Men det blir nog bra med det också!
Kommentarer
Jenny - Hugos mamma

Jag funderar på att köpa fullen skåpet, även högskåpet som finns & priset är ju inget minus...billigt!:)

2010-10-14 @ 20:27:16       Blogg: http://luckymommy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0