Vilken överraskning!

Henke hade fest här hemma i lördags. Igår sa jag åt honom att plocka undan all skit efter festen, för det tänkte minsann inte jag göra. Inget hände, men idag hade han lovat att fixa allt.

Jag åker till jobbet. Jobbar. Kommer hem. Och får en total överraskning. Då har min älskling städat heeela lägenheten! Och det är verkligen en bedrift, för man hade kunnat tro att det dragit fram en tornado här...

- Ljuslyktorna i köket hade flyttats till hallen. Var tända och skapade ett mysigt ljus.
- Taklampan i hallen var bytt.
- Alla flaskor och burkar från festen var borta.
- Dammsugit hela lägenheten.
- Hela köket var rengjort, även spisen.
- Plockat i och ur diskmaskinen.
- Han hade satt igång en maskin tvätt.
- Gjort rent i hela badrummet. Toaletten, handfatet, bänken.
- Plockat undan i vardagsrummet och torkat av soffbordet.
- Ringt till arbetsförmedlingen, f-kassan, Manpower.
- Han har kanske fått jobb =)



Kommentarer
sara

Hur fick du honom att göra detta? Ger han kurser i det? Mattias skulle behöva gå en isf! Haha! =)

2010-03-30 @ 10:03:28       Blogg: http://kakmonstermamman.blogg.se/
Lina

w o w ...

2010-03-30 @ 23:53:27       Blogg: http://www.ogonblickattminnas.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0