Torplidens Dada Zuri

Lördagen började med att jag jobbade 7.30-12. Sen lämnade vi Donna till min jobbarkompis Jonna. Sen åkte vi till cornish rex-uppfödaren i Glommen. Det spenderades mycket tid i bilen. Resan tog fyra timmar tur och retur. *pust*

Väl framme fick vi först träffa deras sex hundar. Rescues från Irland. Den ena av dom är tydligen jourhemsansvarig. Fann detta mycket intressant, då jag och Henke länge funderat på att ta en rescue från just Irland. Har även funderat på att bli jourhem, men insåg fort att det inte var värt alla långa resor...

Hur som... Vidare fick vi träffa ena halvan av kullen. Jag blev genast klättrad på av en ursöt liten svart flicka som la sig på rygg i mitt knä och ville mysa. Sen fick vi träffa vackra Zuri och två av hennes bröder som skulle hämtas nästa dag, så de var alla tre nyvaccinerade.

Vi hade tänkt stanna en timme, men det blev tre. Det bjöds på fika och samtalades om avel, utställningar, rescues från Irland m.m. Mycket trevliga människor! Vi blev helt förälskade i en chokladfärgad vuxen hona. Så vacker! Så redan då bestämde vi att katt nr två ska vara choklad =) Henke kärade ner sig i Zuris bror, choklad såklart.

Med tanke på att så många visat intresse för Zuri, och det faktum att hon fortfarande var ledig, så vågade jag inte hoppas på för mycket. Men de måste ha gillat oss, för nu har vi tingat Zuri =) Vi ska hämta henne efter påsk.

Jag kan inte för mitt liv förstå att hon är min. Att jag äntligen, efter fyra års letande, faktiskt ska få min egen katt. Det är inte verkligt än. Kommer nog ta sin tid...




Kommentarer
Malin

Så himla glad för din skull att du äntligen får din kissekatt! =D

2010-03-29 @ 17:01:28       Blogg: http://tmc.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0