Första arbetspasset avklarat

Nu har ju läkaren sagt att det får vara nog med sjukskrivning. Eller... Exakt vad han sagt vet jag inte, för jag har inte ens pratat med honom... Ringde för att be dom sjukskriva mig iaf
1-2 veckor till, att sen borde jag vara redo att köra. Stegvis såklart.

Men när jag ringde dit så svarade en sjuksköterska. Som vanligt satt min läkare i möte. Eller något... Hon frågade lite hur jag mådde, sen skulle hon prata med min läkare och återkomma. Nästa dag ringde hon. Då hade läkaren beslutat att min sjukskrivning inte skulle bli förlängd. Utan att ens träffa mig och kolla min axel... Jag ska alltså köra 2-timmarspass i en vecka, sen 4-timmarpass, sen öka lite till och sen tillbaka som vanligt.

Jag hoppas och tror ändå att jag är redo, men jag lackar ändå på att fatta ett sådant beslut utan att ens träffa patienten... Men som han sa vid ett tidigare tillfälle: "Vi sjukskriver ju sällan en person med dina symptom längre än två veckor. Efter två veckors vila borde det gå över av sig självt..."

Jag har varit sjukskriven i sex veckor... Jag har gått med skiten i ett halvår, besökt sjukgymnast 2 ggr/vecka sen min sjukskrivning och jag är ändå inte helt bra. Hur kan han då envisas med att det borde försvinna av sig självt med bara två veckors vila?? Dessutom gjorde ju deras sjukgymnast min skada mycket värre! Sen bytte jag till Henkes sjukgymnast, och började direkt märka resultat!

Hur som... Sist jag var hos min sjukgymnast gjorde vi "tumtestet". Man lägger respektive tumme bakom ryggen och ser hur högt man når. Vid första besöket var min högra hand 9 cm längre ner, alltså kass rörlighet. 4-5 cm skillnad är "okey". Men nu sist var det bara 2 cm skillnad =) Så det är bra!

Såå.. Min rörlighet är mycket bättre. Det ömmar inte lika mycket och ofta längre. Bra.

Två timmar på jobbet var väl ungefär vad jag klarade av idag. Började känna den stickande känslan i axeln. Hoppas bara det blir bra snabbt, för jag vet vad som gäller på jobbet:
Allt eller inget.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0