Dags för ny dagcreme!

På senare tid har jag fått upp ögonen för The Body Shop. Älskar deras serie Shea. Har bodybuttern och bodylotion. De doftar svagt av nöt. Diskret, men gott. Har prövat Coconut, men man tröttnar snabbt på den starka doften...

Så varför inte även köpa dagcreme från The Body Shop? 
Valde då mellan Aloe och Vitamin E

Vitamin E hade tilltalat mig ett tag. Serien var relativt ny. Riktades till oss yngre. Doftade gott. Men när man har så många andra dofter (bodylotion, parfym, deo m.m.) kan alla blandade dofter bli lite för mycket.

Butiksbiträdet rekommenderade Aloe, som tydligen skulle vara doftlös. Det vette katten alltså... Mitt första intryck var att den luktade som en blandning mellan lera och bajs... Inte najs. Trots att jag vant mig vid doften, så tycker jag fortfarande inte om den. Den fuktar just när man kletat in den, men så fort den torkat in börjar huden kännas torr igen..

Så nej.. Jag dissar Aloe. Men jag tror jag ska testa Vitamin E nästa gång.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0