Melodifestivalen - Del 2

Och som vanligt är man besviken... Som vanligt åkte min absoluta favorit ut ur tävlingen. Den som jag trodde kunde ta hela skiten och faktiskt göra bra ifrån sig på ESC... Men men.. Som vanligt har svenska folket inget vett...

Vad tyckte jag om bidragen?

Eric Saade - "Manboy"
Riktig fjortislåt. Bra ös, men fortfarande fjortisvarninng. Enformig. Lam koreografi. Söt kille. Sjunger väldigt bra. Självklart röstar alla fjortisar honom till final...




Pauline - "Sucker for love"
Tjejen kan verkligen sjunga. Inte min favorit, men topp tre iaf. Gillade hennes outfit, dansarna, melodin. Bra helt enkelt.




Hightlights & MiSt - "Come and get me now"
Trist låt. Vad hade dom på sig?? Tjejen som ut som hon hade en 40-årskris och valde att klä sig som Xena, inte särskilt smickrande...




Anna Maria Espinosa - "Innan alla ljusen brunnit ut"
Det är farligt med ballader, särskilt svenska. Dessvärre var jag inte särskilt imponerad. Klänningen och halsbandet var förfärliga...




Andreas Johnsson - "We can work it out"
Han har aldrig riktigt varit en favorit för mig, men ikväll gillade jag honom starkt! Otroligt bra låt, bra röst. Syns att han är van att stå på scen, proffsigt! Andraplats enligt mig.




Kalle Moraeus & Orsa Spelmän - "Underbart"
Första intrycket var bra. Men sen gick det utför. Rösten höll inte riktigt, melodin var lite seg och enformig. Tråkigt. Ska man köra "svensk folkmusik", så får man göra det ordentligt.
Tacka vet jag Nordman!



Andra Generationen & Dogge - "Hippare Hoppare"
Lamt, töntigt... Andra Generationen gör snäppet bättre ifrån sig än förra gångens "Kebabpizza Slivovitza" som söööög... Blanda in Dogge och det blir bara pannkaka... Dogge, kör "I Got U" istället.



Hanna Lindblad - "Manipulated"
Min absoluta favorit! Märks att hon är musikaltjej! Hon sjunger och dansar grymt, koreografin äger! Hon var extrem, på ett positivt sätt. Något som behövs för att vinna ESC!



Mellanakterna sög. Som vanligt. Dolph är bara fånig och lever i det förflutna. Christines imitationsparodier har jag aldrig gillat, och kommer aldrig göra det heller... Fååånigt...

När Hanna Lindblad inte gick vidare bytte jag kanal!
Hon hade kunnat få tillbaka Sverige till topplistan i ESC.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0