Första kvällen med kissen

Hos uppfödaren valde vi mellan tre katter att låna hem. Valet föll på Rapunzel. En kastrerad hona.

Hon är supermysig! En riktig spinnmaskin! Dock så verkar hon inte så förtjust i Donna. Fräste som attan, så Donna får vara i sovrummet för tillfället... Rapunzel gillar tydligen de flesta hundar, så vi tror det kan vara den nya miljön som gör henne lite osäker. Hon får vänja sig sakta men säkert.

Rapunzel är som sagt en riktig spinnmaskin. Hon jamar och springer runt. Så ropar man på henne, då kommer hon springande och börjar spinna direkt. Hon ligger gärna hos mig, men Henke har minsann också fått kela med henne. Bild på detta kommer ;)

Just nu sitter jag framför tv:n med laptopen i knät. Är lite jobbigt att skriva, eftersom någon ligger och spinner för kung och fosterland på min mage... ;)

Jag ändrar fresten kategorin "Hundarna" till "Som hund och katt" pga det nya sällskapet =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0