Massa fika och kortspel

Idag har man då vart hos systeryster med familj. Tittade lite snabbt på bröllopsgrejer, men övergick snabbt till en omgång Kort & Lång.. ;) Jag har nog aldrig skrattat så mycket under detta kortspel. Ojoj, vad vi gjorde bort oss gång på gång! Kul var det. 

Blev en omgång till, Tinna ville ha revansch.. ;) Sen åkte vi hem. Skulle ju få besök av Patricia och Emil =) Dom var en timme sena, så jag hann med lite städning och så. Skönt!

Men jisses så smal stackars Patricia har blivit! Blev ju nästan rädd =( Bara skinn och ben... Min syster verkar ju nästan mullig i jämförelse... Usch. Men nu verkar dom ha fått lite rätsida på hennes problem. Hennes (sex!) magsår har läkt och hon får tabletter som ska få henne att sluta kräkas och få behålla maten. Så vi får hoppas på att hon sakta men säkert börjar gå upp i vikt igen! Stackarn är lika lång som jag och väger 41 kg! =(

Hur som... Vi drack te och fikade. Så spelade vi lite Kort & Lång ;) Patricia har vi lärt upp innan, så hon behövde bara friska upp minnet. Emil gjorde väldigt bra ifrån sig för att vara första gången =) Bra jobbat!

Eftersom Zuris uppfödare är engagerade i hundräddningsarbetet på Irland, och själva har tre greyhoundmixar därifrån, så blev jag själv sugen på att kika in hos Hundar utan Hem och Neverneverland. Har ju tidigare ofta kikat efter en rescue därifrån. Vill så gärna ha en staffemix, men sen vi var hos uppfödaren har jag fått ett litet sug efter små grehounds (lurchers/whippets). Dom är så söta! Och riktiga soffpotatisar! Precis som Donna. Med massa energi utomhus. Aja.. Det dröjer väl innan vi skaffar en till hund... =)

That's it for today...
Over and out...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0