Tjejsnack #33 - Låtar

En låt som betyder mycket för dig, av vilken anledning?
Arvingarna med Räck mig din hand. Kommer aldrig glömma när lillasyster sjön den som liten. Med våfflat hår, glugg mellan tänderna, och storasysters härliga 80-talskläder.
En annan låt som är nära hjärtat är Hela min värld från Disney's Den lilla sjöjungfrun. Tror vi har det på videoband när jag sjunger den med mikrofon på vägen till flygplatsen när jag var liten. Storasyster hjälpte mig med orden. Blir fortfarande helt lugn när jag hör den.

En låt du aldrig mer vill höra, av vilken anledning?
Vet precis vilken låt jag inte klarar av att höra, men kommer inte på vilken det är... Den är med i en high school-film där en tjej lämnar anonyma lappar till killen hon är kär i. Han fattat inte att det är hon. I slutet ser man att hon varit med i hela filmen, men man har aldrig lagt märke till henne. Hon tappar upp ett bad och börjar skära sig. Då spelas denna låten. Och jag tänker alltid på scenen då hon skär sig. Tragiskt...

En låt du lyssnat på som du inte tycker är barnvänlig?
Herregud, finns det någon låt i dagens samhällre som är barnvänlig??

En låt som gick varm i din musikspelare under tonåren?
Europes Final Countdown och Safri Duo med Bongo Song.

En låt som ger dig julstämning?
Bing Crosby med White Christmas. Jag ryser när jag hör den.
En klassiker när man klädde granen som ung var Jag såg mamma kyssa tomten.





Kommentarer
Tinna

HALLÅ DÄR!!! "storasysters härliga 80-talskläder", jag var ju skitsnygg juuuu! INTE på en fläck! /skrattar åt sizen på axelvaddarna!!!/

Kommer heller aldrig att glömma TMC:s "räck mig din hand, ge mig din sääääälek!!!" /fniss/

Kram bigsis :o)

2009-12-01 @ 21:21:14       Blogg: http://isinge.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0