Sjukpenning

Vart tvungen att ringa Försäkringskassan och se hur det gick med min sjukpenning. Har ju skickat in blanketter om smittbärarpenning. Fick veta att allt verkade ok, men något verkade tydligen konstigt, så en handläggare skulle ringa mig.

Nästa morgon (imorse) ringde dom. Det saknades kompletteringar. Otippat! Hittade nu ett brev i brevlådan.. Vilka miffon det finns alltså... Innan jag skickade in blanketterna ringde jag och frågade om det räckte att skicka in angående smittbärarpenning, eller om jag skulle skicka in om vanlig sjukpenning med. Fick till svar att det räckte med smittbärarpenning... Nu kan ni ju gissa vad dom vill ha för kompletteringar? "Under tiden du har symptom från sjukdomen ska du istället ansöka om sjuklön/sjukpenning". Då har jag fått några enkla frågor att svara på, vet inte om jag dessutom ska skicka in en vanligt sjukpenningsansökan. Ska ringa dom imorgon och dubbelkolla.. Idioter!



Idag blev det spontanfika med Madde. Trodde inte hon skulle ha tid, hennes kompis gifter sig på lördag, så det är massa förberedelser. Men hon hade visst två timmar över, så gjorde mig iordning lite snabbt. Var en trevlig fika! Nu väntar jag på att Patricia ska komma. Hon ville komma och spela Kort & Lång.. ;) Och smaka mina frysta kladdkakemuffins. Hehe.

Jeeeklar vad det blåser ute!! Har blåst kraftigt, oavbrutet i två dagar! Hundarna är fortfarande rädda, pga förra ovädret. Cool låg återigen nedanför min sängkant och skakade... Men nu har dom återhämtat sig iaf. Donna uppskattar inte promenaderna idag.



Kommentarer
sara

jobbigt....själv håller jag på och läser till en stooooor naturtenta som jag har imån...eller jag försöker. Fan känns så himla överkurs att lära sig typ 60 fåglar. massa tusen kryp. blommans indelning. och massa skit om cellandning och fotosyntesen. helvete!

Hoppas jag hjälpte till och att ditt problem blev lättare att leva med?

Always there...

Din tös Finduss!

2009-05-28 @ 19:00:01       Blogg: http://snoangeln.blogg.se/
Lina

Du, f-kassan är tamejfan värdelösa. Vet ingenting... Jag har också strul med dem just nu.



Förresten, trots att vi känt varandra i över 10 år nu så har jag fortfarande aldrig provat dina kladdkakemuffins som du så gärna skryter om........ Skickar du på posten? ;-)

2009-05-29 @ 02:05:53       Blogg: http://www.ennychans.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0