En underbar dag

Det har verkligen varit en bra dag. Blev "väckta" av våra fd grannar som knackade på balkongen med sina samojeder. Så glada hundarna blev när dom såg oss. Vi blev bjudna upp till deras nya lägenhet. Jag har aldrig varit där. Henke var där en snabb sväng när dom just flyttat in. Så vi gjorde oss iordning, rastade hundarna och gick dit för en fika. Blev kvar till strax efter kl 19, tre timmar.

Fick skynda oss hem. Gästerna skulle ju komma någon gång efter just kl 19. Fixade disken och dammsög. Höll som bäst på att sminka mig när flickorna kom. Vart jag, Henke, Anna, Helén och Linn. Förfestade lite. Kollade på ESC.

Anna drog rätt tidigt. Skulle upp och jobba. Linn och Helén drog till krogen för en kvart sen eller nåt. Flickorna tjatade om att jag skulle dricka mer och följa med på krogen, men jag pallade verkligen inte... Förkyld som attan med öm hals. Sen har jag inga pengar heller. Ska ju supas till rejält på Jönköpings marknad och RIX FM festivalen jue.. ;) Blir en fet helg.




Grattis till Norge som vann! Dom slog rekort i antal röster, nånsin! 387 röster. Lordi fick 292 röster när dom vann 2006. Surt att vi kom så fetsist... Som vanligt... Jag blev faktiskt besviken.. Jag trodde inte att Malena skulle vinna, men att komma på 21a plats?? Varför kan vi inte bara ha en tävling där man tar fram åtta grymma bidrag, istället för massa kassa låtar som ändå bara är meningen att spelas på radio efteråt och dra in massa pengar?! Skärpning om vi nånsin ska kunna vinna!

"Den norska vinsten kom nästan i samma stund som klockan slog 12 och det blev 17:e maj - Norges nationaldag. Norrmännen kommer dock inte att kunna läsa om jordskredssegern i några norska tidningar på söndagen - det är nämligen tidningsfri dag. Kvällstidningarna har bett om uppskov, utan att få gehör." - Aftonbladet

Aftonbladet skriver även att Norge innehar rekordet av att komma sist. 10 gånger.
Sist dom vann var 1995. 



Aja... Kvällen är över. Har ont i hals och rygg. Vill mest krypa ner under täcket...


Så fort jag får pengar ska det bokas kryssning igen! ;)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0