Dumma hund.. (läs: smart...)

Vi åkte med Donna till veterinären igår. Vi misstänkte att hon fått en svampinfektion. Och det fick vi bekräftat. Vi fick recept på antibiotika som Henke hämtade ut direkt. Dom hade tydligen sagt till honom att det bara var att lägga en halv tablett blandad med hennes mat. HA! Dom har visst inte träffat vår hund... Vi passade även på att väga Donna hos veterinären. 17,6 kg. Vår lille tjockis.. ;)

Efter hundarnas promenad i eftermiddags fick de sin mat. Donna ska ha en halv tablett två gånger om dagen. Så delade tabletten i fyra delar, så de blev två små bitar i hennes mat istället för en stor halv. Det gick ju som väntat. När hon ätit färdigt var det enda som var kvar i skålen två små vita tablettbitar.... *suck* Dumma hund... (läs: smart)...

Så vi fick göra som vi brukar göra när det gäller Donna och tabletter. Gömma det i något gott. Nu tog vi en bit prickikorv (ja, det heter såå) som vi rullande runt tablettbitarna. Så fort hon tar biten i munnen stänger vi igen och "tvingar" henne att svälja...

Usch.. Husdjur och mediciner... Går inte riktigt ihop va? ;)



Tror för övrigt att jag börjar bli förkyld... Hade så ont i halsen igår. Trodde att det bara var för att jag inte druckit så mycket under dagen.. Men idag gick smärtan över upp i näsgången. Känner mig pigg i övrigt, men det gör ont i hals och näsa...
Sitter nu med kopp te (jordgubb/champagne) med lite honung i. *mumma*

Glöm nu inte att rösta på mig! Tävlingen håller på till fredag.. ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0