Trötter...

Fikade med Elsi idag. Cyklade in till stan, det blåste... Mindre kul. Är ju inte så ofta man träffas, så det var trevligt.

Cyklade hem. Jag och Henke åkte iväg för att titta på möbler. Vår soffa vi spanat in är dyyyyr, så vi tänkte kolla billigare alternativ. Första gången jag vart inne på Mio och tyckt allt var billigt och fult... Severins hade mycket fint inom rimliga priser, men ingen soffa som är bättre än den vi redan hittat. Däremot skulle jag gärna köpa köksbord därifrån. Fanns massa fint.

Är massa trött... Vart det ett tag. Blir förhoppningsvis till att lägga sig tidigt ikväll...

Henke var lite intresserad av en lägenhet jag kikat på. Finns bara två nackdelar. Den ligger lite väl långt bort och är lite väl billig. Massa vinstskatt... Men den är värd att kika på iaf.

Fått mitt nya sjukintyg... När jag pratade med läkaren trodde jag att han skulle sjukskriva mig till mars/april-skiftet... Inte mars-april... Intyget gäller till sista april! Bläää... Aja, har telefonmöte med honom på fredag, så kan fråga då hur dom ska lägga upp det.
     Henke har kollat lite på sjukersättningar när jag är borta så länge från jobbet. Han hittade något som kallas smittbärarpenning. "Om du har eller antas ha en smittsam sjukdom utan att ha förlorat arbetsförmågan, eller om du smittar eller misstänks föra smitta utan att vara sjuk kan du få ersättning från Försäkringskassan i form av smittbärarpenning."

Usch, vad trött jag är. Och hungrig...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0