Love Dior

Henke och jag gjorde ett besök på IKEA idag. Skulle kolla billiga barstolar och bord till köket och skrivbord till datan. Skrivbordet var lätt. Men usch. Ingen vidare kvalle på baravdelningen... Och dom vet ju hur man tar betalt... Och fokuserar på en kund och låter resten vänta... *irriterad*

Innan IKEA vart vi tvungna att rasta av Cool ordentligt. Så tog med honom till den leriga inhängnaden. Shit, gubben kan ju springa =) Han vart helt tokig och sprang runt i cirklar. Han lugnade dock ner sig och sniffade runt. Men så fort lillhusse gick för långt bort sprang han ifatt (han ser väldigt rolig ut när han springer) och nosade omkring runt honom. Så söt!

När vi vart på IKEA gick vi in på A6. Tog en kaffe på Kahls, ett måste! Jag ville kolla en gång till på Diors J'adore som jag förälskade mig i sist. Inte blev det bättre nu. Blev om inte ännu kärare. Plus att jag hittade en till Dior som föll mig väldigt bra i smaken. Eller doften... ;) Miss Dior Chérie. Tog med doftprover hem, luktar så gott! Håller full koll på Tradera, har ingen lust att betala 500 kr för en ny parfym just nu...





Kommentarer
Annanann

Det är väl okej att fokusera på kunden, finns det något mer irriterande än att vara den kund som servas, och personalen avbryter och hjälper andra samtidigt?

2009-03-11 @ 09:14:00       Blogg: http://ann.brorson.blogspot.com
Linda

Klart man ska fokusera på kunden. Men vet man att den kunden kommer ta en halvtimme och man ser att andra väntat en stund kan man ju åtminstone be om ursäkt för dröjsmålet, eller om man har en snabb fråga som han isf kan svara på.



Jag minns när jag och Henke skulle köpa tv. Ett äldre par tittade på den största tv:n som fanns. Killen snackade med dom i 40 minuter (!) och där fanns ingen annan att fråga. Vi var flera stycken som helt enkelt satte oss ner på golvet och väntade, och många gick därifrån.



Man ska serva kunden, men finns det bara en person tillgänglig får man faktiskt försöka smita emellan en kund då och då. Det skulle jag som storkund inte ha något emot....

2009-03-11 @ 18:31:36       Blogg: http://paivys.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0