Ledsen i ögat...

Lägenhetsplanerna försvann ganska fort. Så kan ju lika gärna berätta vad jag tänkt. Grannen jämte oss har köpt ny lägenhet och försökt få sin gamla såld i ett år. Deras speciella tillval och möbler har gjort lägenheten svårsåld. Dom gick ner 400 000 kr bara för att få den såld. Det hjälpte inte.

Så igår kväll när jag rastade Cool kom jag på, varför köper inte vi lägenheten? Vi får nog faktiskt mer för vår än vad vi skulle köpa deras för. Bättre planlösning, större rum, två badrum. Renoverar man bara badrummen (som sagt, speciella tillval...) så är lägenheten uppe i sitt normala pris på nolltid.

Henke ringde mig inatt och sa att han inte kunde släppa idén. Att vi inte tänkt på det innan... Eller, det har vi. Men som sagt. Kostnaderna skrämde bort oss tillsammans med alla andra. Men Henke kunde inte släppa idén. Så när han slutade imorse letade han reda på deras nya nummer på nätet och ringde. Då har dom ju självklart precis såld lägenheten. För ynka 1 250 000 kr. Den är egentligen värd nästan 1,7 miljoner... Berit beklagade sig, för dom hade gärna velat att vi tagit den. Dom föreslog det redan i somras.

Så nu är både Henke och jag helt knäckta. Ett sådant guldkorn, och vi lät tillfället passera... Vi har båda under natten nästan börjat få idéer i huvudet hur man kan göra osv.
Skit också...



Nästa tråkiga grej är att min läkare ringde imorse. Fick själv ringa sjukhuset i måndags då mitt sjukintyg gick ut på tisdagen och jag inte hört av dom. Då fick jag veta av sköterskan att båda mina prover fortfarande visade på salmonella. Och när läkaren ringde idag sa han att att jag blir sjukskriven månaden ut... Minst... Bläääää...

Ska ringa sköterskan igen och kolla lite vad jag faktiskt får jobba med. Om det finns en chans att jag kan återvända till jobbet, om än begränsat. För jag orkar inte gå hemma längre... Blir ju en j*vla zombie... Läkaren sa dessutom att i värsta fall kan det ta månader innan viruset försvinner helt. Jag har varken ork eller råd att gå hemma så länge.... Hoppas det finns någon uppgift på jobbet jag är tillåten att göra...



Kommentarer
Jenny

Inte kul att få så tråkiga besked!

Hoppas du blir bättre snart.

Vad gör dom mot salmonella?

2009-03-12 @ 12:10:11       Blogg: http://waiting4u.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0