Helgens kryssning

Yes, i helgen begav mig sig åter ut på djupt vatten. Förra gången åkte vi med Viking Lines Cinderella. Denna gången blev det Silja Lines Galaxy. Mer ös och massa folk på Cinderella. Men Galaxy är en riktigt lyxig båt.

På fredagen klockan 10.30 gick bussen mot Stockholms hamn. Vi var framme några timmar innan båten gick, så satt ute och drack lite. Väl på båten gjorde man sig iordning och förfestade i hytten. Helén somnade under förfesten, och där blev hon sovandes till följande morgon. Övriga tre tog en drink i baren. Jag tröttnade på båtfolket och gick och la mig. Linn och Tina fortsatte festa några timmar.


Följande dag åt vi supergod mat på båten. Tog några drinkar på soldäck innan båten åter var i hamn 18.15. Åkte till Tinas vän i Tyresö. Förfestade. Alla utom Tina var supertrötta och ville egentligen helst sova. Men det bar iväg till Stureplan. Ojoj.. Vilket ställe. Killarna hade kavaj och tjejerna såg ut som dockor i sina fina klänningar, avancerade frisyrer och perfekta smink. Vi kände oss lite som bönder ;) Efter en kort stund på Sturekompaniet åkte alla utom Tina hem, som fortsatte festa med någon annan hon kände där.



Vaknde på söndagen och kände oss trötta... Gjorde oss iordning ytterst lättsamt och begav oss mot bussen hem. Tiden gick fort, och snart var vi hemma igen. Kan ju säga att det var riktigt skönt att få en god natts sömn i sin egen säng...

Har blivit totalt kär i en klänning! Tina fick en klänning av sin pojkvän som var för liten för henne. Hon hade med sig den till Stockholm för att lämna tillbaka den. I hytten passade jag på att prova den. Den satt perfekt! Så himla söt! Hade det inte varit för prislappen så hade jag köpt den av henne.... Men 899 kr för en klänning har jag inte riktigt råd med...



Jaha.. Det var väl så min helg såg ut =) Nästa kryss blir nog en temakryssning. Bara party!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0