Hälsningar från Thailand!

Nu har vi varit en vecka i paradiset! Mycket har man hunnit med, även att bara sola ;) Jag är den enda som vart duktig och höll mig i skuggan dom första dagarna. Alltså är jag den enda som inte blivit bränd... ;)

Vad har vi gjort då? Vi har hittat två favoritrestauranger. Billig god thaimat vs Buffalo Steak House (namnet säger väl allt...)
Vidare har vi varit på Phi Phi öarna. Underbart vackert! Vi besökte först Bamboo Island där vi snorklade. Notera vi. Mina vänner, jag har snorklat bland rev och fiskar! Jag är extremt stolt! Det var som att simma i ett akvarie! Kristallklart med massa häftiga fiskar! Stora som små. Vi besökte Maya Bay, där The Beach spelades in. Klarare vatten får man leta efter! Underbart! Fick veta på färden hem mot fastlandet att det var 39 grader, i skuggan!

Vi har gjort ett besök på den kända nattmarknaden. Det sägs att man slipper pruta, för det är så billigt att även thailändarna handlar där. Dock ser dom faktiskt vilka som är turister. Dom försökte ta det dubbla betalt för både det ena och det andra. Alldeles för trångt och varmt.

Dom första dagarna blåste det enormt och det var massa maneter i vattnet. Men på några dagar har det övergått till ett hett paradis med underbart vatten! Thailändarna är underbara söta små människor. Man har ju mött några störtsköna guldkorn ;)

Har sytt upp lite kläder. Pojkarnas kostymer blev bara sååå läckra! Både jag och Sofie blev missnöjda med våra byxor, men det fanns tydligen inget man kunde göra. Men vi har iaf fått varsin jättefin blus. Hon har en häftig väst och jag en snygg kavaj. Det får väl duga (notera det lilla missnöjet...)

Det var väl lite smått och gott från Thailand.
Det enda man faktiskt saknar är våra små monster.

Ha det så bra i kylan!
Kommentarer
Sara

saknar ni inte mig? :( eller du:) hehe

kul att höra från er!! sakna

2009-01-21 @ 12:10:59       Blogg: http://snoangeln.blogg.se/
Malin

Saknar du inte mig hller?! =O=O

äsch! jag saknar inte dig heller så det ;D hihi! =D

2009-01-21 @ 17:36:51       Blogg: http://tmc.blogg.se/
anna

hahaha va komiskt.. tänkte skriva,saknar du inte mig då..? och ser då att malin och sara har tänkt samma tanke.. :)

Hoppas du har det alldeles underbart! Har haft sara, tina, limpan och helen på fika hos mig idag. Super mysigt. Men du fattades. Jag hade fixat kladdkakemuffins, scones, och våfflor. Alla rullade hem ;-) Duktig du är som inte har bränt dig!

stor kram

2009-01-21 @ 19:19:33       Blogg: http://www.nogg.se/annis83
DONNA

Hej Husse o Matte. Ligger framför brasan i huset på landet.Har fått en ny långhårig kompis, jakob. Vi tar hand om varandra.Är lite busig, springer upp för trappan o slänger mej i sängen,he he. Men, det varar ej länge, så jag bärs ner. Men soffan har jag tagit i besittning, den e´min. Trivs, men LÄNGTAR.

Er lilla DONNA. Mina hundvakter Maria o Henk,HÄLSAR

2009-01-24 @ 20:00:33
Lovisa

Gillar om det du skrivit! Skojigt att se lite prima saker och inte bara det generella grejerna som man kan se om hela tiden. ;)

2010-09-23 @ 09:33:09       Blogg: http://royalorchidholidays.se/hotell/chiang-mai/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0