Tjejsnack är tillbaka

Tjejsnack lades på is förra våren. Nu såg jag, via en väns blogg, att Tjejsnack åter är igång. Och det har det visst varit sen april i år, vilket jag helt missat. Men nu så!

Varje vecka svarar man på fem frågor. Jag tar igen några veckor nu på en gång.

Tjejsnack #19 -
Ledighet


Vad har du gjort på ledig tid (semester, helger etc) i år?
Har inte haft så mycket ledighet eftersom jag varit sjukskriven fram till mitten av juni. Har haft en veckas semester nu då jag varit på Öland. Lediga helger har det bl.a. blivit kryssningar och partyhelg i Göteborg.

Ett semesterminne som du än i dag blir glad när du tänker på?
I år? Första krysset var ju spännande =) Fullt ös medvetslös!

Var föredrar du att sova; tält, husvagn, hotell, vandrarhem etc?
Hotell. Älskar hotellfrukost! Man känner sig så omhändertagen på hotell =) Men Henkes pärons lyxiga husvagn duger bra den med.

Vilka andra länder har du besökt?
Återigen, i år? Thailand i våras. Inget kul, eftersom jag fick med mig salmonella hem. Fyra månaders sjukskrivning.... Sen blir det en vecka i Italien i september, då Henkes far fyller 60 år.

Nämn något speciellt du köpt på en resa?
Bästa köpet i år är mina två stora gröna tekoppar från Ölandstrippen. Looove them!




Tjejsnack #18 - Möbler

Beskriv din säng?

Ööhm, jaha.. Dubbelsäng från Mio med tillhörande sängbord. Hade gärna velat ha lite roligare sängkläder och ett snyggt överkast med kuddar.

Vad har för för typ av sittplatser i TV-rummet?
Just nu ingenting... =) Håller ju på att byta ut allt. Men i det nya tv-rummet kommer vi ha två divaner i svart tyg från EM Möbler.

Vad har du för köksmöbler?
Ett runt bord i valnöt och skinnstolar från Bergmans Möbler. Då det är för stort för vårt lilla kök ska det bytas ut mot ett mindre och fyrkantigt bord från IKEAs serie Vika.

Hur förvarar du dina filmer, skivor & böcker?
Film och musik existerar i princip enbart i våra datorer. Böcker har vi ett fåtal som innan stod på skrivbordshyllan. Men nu har vi inte skrivbordet kvar, så böckerna ligger i en hög nånstans.

Du måste köpa en ny möbel, vad vill du ha då?
Köper nytt av nästan allt nu, men det jag vill ha mest (och har köpt) är en soffa.



Tjejsnack #17 - Känslor


Är du svartsjuk, på vilket sätt?
Nej, tycker svartsjuka är är en onödig känsla som bara förstör.

Hur kärleksfull är du?
Beror väl på vilket humör jag är på... =) Kan vara romantisk, mysig och kelig när jag är på det humöret. Sen kan jag fräsa rätt bra med... ;)

Är det svårt för dig att glömma & förlåta?
Beror nog på vad saken gäller. Jag har nog lättare för att förlåta än att glömma.

Vad får dig att gråta?
När jag inte klarar av mina mål, eller vardagssaker för den delen. När jag känner mig sviken. Mycket småkänslor som ibland svämmar över.

Hur blir du vid stress?
Viss stress klarar jag av med ett leende, som jobbet. Personlig stress är värre. Är det illa kan jag nästan känna mig sjuk. Yr, illamående, känslan av att inte få syre. Panikångest.




Tjejsnack #16 - Sommar

Jobbar du eller är du ledig?
Jobbar nästan hela sommaren. Har vart ledig en vecka och har en vecka kvar i september.

Vad gjorde du på midsommar?
Skulle firat med vänner, men det blev instället i sista minuten, så åkte till päronen. På midsommardagen hade jag och Henke vårt riktiga midsommarfirande med sill och midsommarmusik. Jättemysigt!

Vad är det här årets sommarhöjdpunkter för dig?
När jag blev friskförklarad från salmonellan och fick börja jobba igen. Första kryssningen var riktigt rolig. Att jag fått Henke att sluta WOWa ;) Annars har nog sommaren vart rätt trist och vardaglig.

Vad har du på fötterna på sommaren?
Högklackat eller slip-in skor.

Tycker du om att bada?
Jo, det gör jag väl. Men det har faktiskt inte blivit ett endaste dopp i år...



Tjejsnack #15 - Din stad

Vilken stad bor du i?

Jönköping =)

Berätta om något din stad är känd för?
Det ska väl vara antalet kyrkor och pizzerior ;) Och nej, vi är inte religiösare här än någon annanstans =) Och vi har landets godaste pizza!

Hur länge har du bott i din stad?
Sen jag föddes.

Vad är det bästa med din stad?
Den är inte för stor och inte för liten. Staden växer. Det bästa måste vara våra två sjöar som är trevliga att promenera runt.

Vad saknar du i din stad?
Mer uteställen och restauranger. Fler butiker som finns i storstäderna.



Det får räcka för denna gång! =) Nu blir det nytt tjejsnack varje vecka.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0