Blötmat is da shit!

Vi hade helt slut på torrfoder idag. Det räckte precis till hundarnas frukost. Men sen vart det slut. Då jag jobbar så dumma tider nu så kan vi varken köpa mer idag eller imorgon... Så jag köpte med mig lite blötfoder från jobbet istället. Det fick duga. Och duga var väl bara förnamnet.. Jisses, hundarna blev ju helt galna!

För tillfället har vi bara en matskål, då vi aldrig fick hit Cools skål efter att vi kommit hem från Öland... Så först fick Cool mat. Donna vart tokig och försökte smita förbi till matskålen. Sen när Cool var klar var det Donnas tur. Henke fick hålla tillbaka Cool, för han ville ha meeeer. När Donna börjat äta släppte Henke Cool, och Cool flyger fram till matskålen och hinner ta en munfull av Donnas mat innan vi sliter bort honom.

Efter mycket om och men vart utfodringen över och Henke skulle lägga in resten av matburken i kylen. Med sig in i köket hade han två extremt tiggande hundar.... Hehe. Så det gick hem =) Burken är på lite över 1 kg och kostar 10,50 om jag inte minns helt fel. På Lidl såklart ;)

Vanligtvis har hundarna bättre matbeteenden... Dom väntar snällt på maten. Cool blir alltid klart först och inväntar att Donna ska bli färdig så han kan slicka rent hennes skål. Men idag var som sagt all disciplin som bortblåst...

Rått kött i all ära... Men blötmat is da shit! ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0