Trötter...

Har vart hemma från jobbet idag med. Men Henke drog ändå med mig på lite ärenden. Var bl.a. tvungna att köpa nytt koppel till Donna på direkten. På sin promenad hade hon skakat på sig och därmed gick haspen på kopplet sönder.. Hur detta gick till kan jag inte förstå, men nu har hon två nya koppel, ifall ett av dom går sönder så har vi ett till hemma...
     Henke köpte även en jobbarlampa, så han ser nåt när han målar.

Nu när man är hemma är jag helt slutkörd. Yr och matt.
Skulle verkligen inte ha lämnat hemmet... Blä...

Får ju säga lite grattis idag med.
Grattis till mina päron som idag varit gifta i 27 år!
Och grattis till en nära vän som idag har förlovat sig!
Grattis grattis!

Sen ska jag leka lite djurannonsförmedlare... Eller nåt.... Min kära lillasyster har ju två katter med sitt ex. Exet har katterna, men tydligen kommer inte den ena katten överens med hans nya tjejs katter. Eller nåt. Min syster fick ett sms där det stod: "Tja! Kan du tänka dig att ta Smilla? Annars kommer hon åka till himmelriket..."
     Detta skär så i mitt hjärta. Även jag hade katter med mitt ex, som han tog när vi gjorde slut. När han sen skulle flytta bönade jag och bad honom om att inte avliva dom, utan åtminstone försöka hitta ett hem. I tron om att han hittat ett djurhem åt dom åkte jag till Spanien. När jag kom hem fick jag veta att han helt enkelt hade avlivat dom ändå. Jag har aldrig gråtit så mycket i mitt liv... 
     Därför vet jag precis vad lillasyster går igenom just nu. Det dumma är att hon bor hos våra päron, och mamma vägrar skaffa husdjur, även om detta innebär att lillasysters bebis kommer få en spruta. Jag själv kan inte hjälpa henne, då min sambo är kattallergiker....

Finns det någon som vill ta hand om Smilla? Hon är bara ett år...
Antingen på heltid eller till min syster hittat egen lägenhet?





Kommentarer
Finduss

heeej gumman! vi kan erbjuda oss att ha hand om henne tills vidare:)för sedan e vi inriktade på en norskis:) men hjälper gärna till:)

Puss

2008-10-24 @ 23:41:47       Blogg: http://snoangeln.blogg.se/
Sara

det beror ju visserligen helt klart på,om de passar ihop, och såå...walle e ju inte kastrerad....hur länge tror du de blir?puss

2008-10-25 @ 11:37:15       Blogg: http://snoangeln.blogg.se/
Lina

jag kan också hjälpa till om det behövs! visserligen bor vi en timma från jönköping men vill inte se att den lilla kissekatten avlivas p.g.a. en småsak!! så vi finns här och hjälper mer än gärna till. :)

2008-10-25 @ 16:44:48       Blogg: http://ogonblickattminnas.blogspot.com
Lina

(maja & alli välkomnar gärna en ny tjej in i familjen!)

2008-10-25 @ 16:46:24       Blogg: http://ogonblickattminnas.blogspot.com
Nina

svar: ja den är så bra! :)



kram/nina

2008-10-25 @ 20:13:42       Blogg: http://totalflopp.blogg.se/
Exet

Tack för att nån(?) tog hand om henne :)

2008-10-30 @ 09:42:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0