Irriterad...

När jag slutade på jobbet idag vart jag rätt irriterad. Har lugnat mig nu, men tankarna ligger alltid och maler i bakhuvudet... Det finns absolut ingen disciplin eller någon som verkligen bestämmer på jobbet. Ibland saknar jag Huskvarna på det sättet.. Visserligen överdriver dom lite väl mycket där borta, men där säger iaf cheferna ifrån om man latar sig, tar för lång tid på sig, inte städar efter sig, i allmänhet inte sköter sig... Hos oss verkar ingen bry sig.. Om någon tar en timme på sig att städa på kvällen är det inget som säger något, även om det lätt kan göras på halva tiden... Kassorna är alltid smutsiga. Är grymt irriterande...

Kan ingen bara se till att saker blir gjorda? Istället för att säga "Vi måste verkligen bli bättre på det här..." Nähä?? Se till så det blir gjort då! Se till så alla sköter sig, och fattar vad stress innebär??

Aja... Det lär väl inte hända...

Sen är det en sak till jag inte förstår. Vi har fått våra scheman för jul och nyår. Sa till Jenny att jag ville vara ledig jul, och då sa hon att då får jag ju jobba nyår istället. Gör mig inget, jag vet att man jobbar det ena eller andra. Såg på schemat. Tre stycken är lediga både jul och nyår... Varav en av dom precis har börjat...

När jag började i Huskvarna tog jag för givet att jag skulle åka på att jobba jul, jag var ju nyast... Är det inte så det funkar längre eller? Ska någon som bara jobbat några månader få vara ledig när vi som jobbat 1-5 år ska jobba? Jag förstår inte... Orkar inte bry mig. Ingen disciplin. Ingen rättvisa. Jag får iaf vara ledig fyra dagar vid jul och jobbar inte heldag på nyår, så jag överlever väl...


Jaja... Nu har jag väl beklagat mig så det både räcker och blir över... ;)

Over and out....




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0