Ännu en helg har passerat...

Jaa, vad har man då hittat på?


I fredags hände väl inte så mycket. Jobbade kväll, så softade väl mest när man väl kom hem.


I lördags (igår) hände det massa... Henke och jag åkte iväg och handlade lite mat. Skulle ju bjuda Henkes päron på middag. Så blev det också. Bjöd även in en kompis till Henke. Det bjöds på ryggbiff, hasselbackspotatis och kantarellsås. Henke kan när han vill! ;) Ännu godare än det han lagade förra helgen! Sen satte vi på lite kaffe och jag plingade på hos grannarna och undrade om dom ville komma in på lite fika. Sagt och gjort. Jag bakade banankaka för första gången, utan ägg... Den gick hem =) Sen kom ytterligare några gamla vänner till Henkes familj. Drack lite vin och whiskey.

     Sen drog jag iväg och festade med mina flickor. Kul förfest. Inte alltför lång kö till krogen. Lite för lite dansande, men trevligt ändå.

Idag har vi bara slappat. Henke fick sova ut. Själv vaknade jag vid tio och kunde inte sova. Så mös med Donna i soffan halva dagen. När Henke vaknat gick vi till inhängnaden så Donna fick springa av sig. Sen in till Henkes päron för lite fika. Nu hade jag tänkt ta itu med all disk från igår... Surt, men det är verkligen värt det. Är så kul att få hem folk och bjuda på gott ibland. Tror det är årstiden som gjort mig till lite av en husmor ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0