Vart är världen påväg??!

Via en annan blogg hittade jag en artikel på Aftonbladet.se om Top Model Sverige.
Detta är vad jag fick läsa:

image199"Linda Lindén, 21, åkte ur "Top model" för att hon vägrade klippa håret. Men hon hyllades för sin kropp.

- Jag har haft tendenser till ätstörningar, säger Linda Lindén.
Hon spåddes av juryn att vara den av deltagarna med störst potential att bli en toppmodell.
- Tjejerna ifrågasatte varför jag alltid äter så nyttigt eller hur jag kunde vara så vältränad. Jag vet inte om de var avundsjuka kanske. Jag är lite av en renlevnadsmänniska. Jag äter väldigt bra mat och rör mycket på mig. Det jag tycker om att göra leder till den kropp jag har. Det har dock aldrig lett till ätstörningar. "


Den här tjejen är 172 cm lång och väger 50 kg! Det ger henne ett BMI på 16,9.
Ett värde under 19 är undervikt!




image200"Pauline Naisubi är 173 cm lång och väger 57 kilo. För kurvigt tycker "Top Model"-juryn.

- Det var hemskt att höra, säger Pauline.

När Pauline Naisubi, 23, står framför den fyra personer starka juryn får hon veta att hon är för stor.

- Jag ser inte riktigt en modell, du är kurvig, säger juryns Sanna Rönn, delägare i modellagenturen Mikas.
- Jag har jobbat hårt för att få lite kurvor, och tydligen gått över gränsen, säger hon efteråt till Aftonbladet."

Hon har ett BMI-värde på 19, alltså på gränsen till underviktig. Och hon är för tjock?!

"I den spanska tävlingen slänger de ut tjejer som är underviktiga för det är inte sunt att se ut så." ska det vara!

image95

Kommentarer
Wysteriia

Jag är 165 cm o väger 60 kg ;)

2008-03-15 @ 13:47:12       Blogg: http://Wysteriia.blogg.se
Wysteriia

Well jag är inte längre än så :P haha :D

2008-03-15 @ 19:52:32       Blogg: http://Wysteriia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0