Hemma från Öland!

Sååå skönt att vara hemma igen! Hade dock sådär tur med vädret. Blev skitväder när vi kom ner, och nu när vi skulle hem kom solen fram igen... Sen blidde det ju inte mycket till midsommarfirande...

Fredag 20/6
Henkes mamma sa att vi skulle äta och fira på lördagen istället, det var nämligen flera som skulle komma sent på fredagen. Som tur var var Henke ledig och jag slutade kl 12. Men vi tog det lugnt på vägen ner. Kom ner runt 18.30. Då hade visst alla redan firat ändå och satt mest och drack... Vi hade trevligt ändå, men blidde som sagt inget midsommarfirande. Folk sprang runt mellan tälten, nån gång sent på kvällen fick vi jordgubbar med glass och grädde. Träffade även lilla Enzo, nio veckor gammal bullterrier. Sen tackade vi för oss och gick till sängs.



Lördag 21/6
Det blev en rätt lugn dag. Alla var bakis. Vi fikade lite och drack kaffe. Sen tittade vi på matchen Holland-Ryssland. Dom flesta som känner mig vet kanske hur otroligt fotbollsintresserad jag är? *stark ironi* Det visste även de jag tittade på matchen med. Så alla bara tystnade och stirrade på mig när jag skrek saker som: "Spring då för i helvete!" "Sluta lek och skjut på mål din jävla dåre!!" Jaa, Linda var ganska inne i matchen... =) Det var två otroligt bra lag, inget mesande. Mycket anfall. Ryssland är skrämmande snabba... Kul var det iaf. Det var bara jag och Lasse Lindh som heja på Ryssland, dom andra heja på Holland...


Söndag 22/6
Idag kom det en journalist på besök. Hon jobbar för Dagens Nyheter, men hade nu fått i uppdrag att skriva en bok om camping, som riktade sig lite mot nybörjarna tror jag. Hon blev så imponerad av familjerna Gustafssons och Lindhs vagnar, så hon ville ha med oss i sin bok =) Såå, håll utkik, nästa sommar kommer den! Hehe...
     Sen blev det mer fika. Kaka och kaffe. Fotboll Spanien-Italien. En grym besvikelse. Av just denna anledning jag hatar fotboll.. Det händer INGENTING! Två topplag, och dom bara joggar runt lite... Grymt tråkigt... Käka pizza innan matchen. Inget klår Jönköpings-pizza! Hehe, en kul grej som hände när vi fikade... Tror mest Tinna och David hajjar det här.. Vivvi Lindh är nog en av få som fortfarande har en gammal klassisk Nokia-signal. Henke (och David) har samma signal, fast det låter som den dör... Vivvis telefon ringde, hon pratade lite, sen la hon på. Sen ringde det igen, men det lät som den dog och Vivvi och dom andra gamlingarna tittade förvirrat på telefonen. Men det var ju Henke som satt igång sin! Hehe.. Det var roligt... Grundlurad!


Måndag 23/6
Midsommarfolket har lämnat campingen så lugn råder. Riktigt skönt! Även Henkes päron och Lindharna har stuckit. Det blåser som attans, men vi går ändå en liten shoppingrunda. Jag köper ett ynka nagellack från Isadora och Henke köper två Fred Perry-tröjor på Outleten. Så köpte vi tre DVD-filmer med. Tittar på tv, fikar lite. Sen gick vi till Harrys och åt middag. Riktigt gott! Inte så fasligt dyrt. Rolig servitör. Hehe. "Har du gett upp nu? Jag är faktiskt imponerad." Detta efter att jag äääntligen orkat äta upp ALLT på min gigantiska tallrik =) Det blåser så vi tror att vi ska blåsa bort... Mindre kul. Hela husvagnen skakade under natten. Vaknade hela tiden....



Tisdag 24/6
Vi åkte runt lite på Öland. Åkte norrut. Tittade på Långe Erik, Borgholms slott. Det var lösa kor vid vägen! Typ två meter bort! Lite ballt =) Det blidde en liten roadtrip. Vi avrundade kvällen med att titta på Ace Ventura...



Onsdag 25/6
Henke får lön. Behövligt... Vi tog lååång sovmorgon. Men nu vart det bättre väder. Blåste inte så mycket, och solen tittade fram. Det var en irriterande helikopter som flög omkring lågt heeela dagen... Killen i receptionen trodde att dom kanske fotade. Vår granne kom fram till att dom körde runt folk. 300 kr/person. Lät skoj. Så Henke och jag åkte dit. Insåg att det dessutom varit Borgholms marknad hela dagen, och vi hade missat det. Likaså helikoptern, eftersom allt la ner kl 18, och det var då vi kom fram. Attans....
     Annars tog vi det lugnt. Duscha, städa. Lagade mat, tittade på film...


Torsdag 26/6

Idag gick vi upp "tidigt". Kl 10 ringde klockan. Städa det sista, plocka ut allt till bilen. Vänta på nästa par som skulle låna husvagnen under helgen ;) Full rulle där... Som sagt, solen börjar skina riktigt skönt när vi skulle åka hem... Men nu är det ändå skönt att vara hemma! Borta bra, men hemma bäst... Vi har plockat ur allt ur bilen, varvat ner lite, så nu ska vi hämta vår älskade Donna! Det har varit riktigt skönt att vara hundfri en vecka, men det ska bli så skönt att få hem henne igen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0