Ny vecka...

Och ingenting har väl hänt.. Hade stängning idag på jobbet med Matilda. Flöt på jättebra. Kunde stänga i tid, få kunder, så alla var ute runt 20.05... Jag ska få mer ansvar, lära mig stängning. Så idag har jag fått räkna kassor, kassaskåpet och göra safebag. Det är lite att tänka på... Kom på att en av anledningarna till att jag ska lära mig stängning är nog att både Lára och Matilda ska sluta. Och båda dom har just lärt sig stängning... Lára ska flytta tillbaka till Island och Matilda ska börja plugga i Göteborg. *vill med*

Nu är det bara fyra dagar kvar på jobbet, sen blir det en veckas semester på Öland! Fast helgen skulle vi visst spendera i Båstad, eller nåt... Med Henkes kompis Huttan och hans tjej. För min del hade jag väl kanske hellre dragit direkt till Öland, men men... Huttan för mig är som Erika för Henke... Då kanske vissa fattar iaf....

Nähä.. Jag är trött och orkar inte tänka... Var säkert mer jag ville skriva om, men som nu är som bortblåst... Kan ju iaf nämna två saker: Största snyggsyster har ju ääntligen skaffat blogg, så nu är jag hennes hjälpsupport ;) Hon lyckades halft om halft fixa klocka och besöksräknare, men mellersta snyggsyster fick ju hoppa in och rätta till hennes fel. Ojoj, vad jag garvade när jag läste "Småbarnsmamma , Storasyster, Sambo" Och lite längre ner "18 år".... Haha! Jaaa, det var ett roligt samtal över telefon vi hade när jag skulle hjälpa henne att komma igång! ;)
     Sen har jag nu sökt jobb på Mio Möbler. Känns ju sådär nu när jag vet att två andra från jobbet ska sluta. Malin sa idag: "Linda, du ska väl inte sluta? Alla andra verkar ju göra det..." Men men... Hur stor är chansen att jag får jobb på Mio...?

Nu ropar Henke från sovrummet... "Jag har dödat 300 myggor nu, det är dags att du kommer och lägger dig..." Och på tal om döda flygfän.. Både Henke och jag märkte en konstig sak i morse. På något sätt har någon av oss lyckats döda en fluga enbart genom att stänga sovrumsdörren... Det måste varit en himla trög fluga... Märkte han inte att vi stängde dörren? Aja, såg iaf en mosad fluga på dörren när jag gick upp i morse. Blidde allt lite förvånad...

Aja, det är väl dags att joina sambon och hunden i sängen...

P.S. Största snyggsyster verkar inte ha fattat att "använda huvudet" INTE innebär att man ska skalla järnbalkar... ;)



Kommentarer
Tinna

Ska försöka att inte använda huvudet så bokstavligt i fortsättningen! Mår bättre nu efter besök på akuten idag. Kolla bloggen så kommer du bli impad! Massa fina bilder inlagda!! stolt

2008-07-23 @ 00:24:00       Blogg: http://isinge.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0