Söndag.

Ännu en helg har gått.. Det går snabbt nu i slutet av året... Nio dagar kvar till julafton!

I fredags var jag som sagt och shoppade. Slösade 129 kr på strumpbyxorna som jag köpte på Gina... Lyckas alltid köpa för små, så frågade till och med kassörskan om vilken storlek man skulle köpa, och jag var dum nog att lyssna på henne. Väl hemma var dom ju för små, och man får ju tydligen inte byta en bruten förpackning... Illa....

Så igår köpte jag nya strumpbyxor på HM istället... Ett 2-pack och ett till par för 159 kr. Kostade mig bara 59 kr eftersom jag hade ett presentkort på 100 kr. Alltså borde jag köpt dom direkt och struntat i dom dyra på Gina! Fortfarande lack...

Sen åkte jag och lillasyster till storasyster för att göra julgodis. Dock hade varken jag eller lillasyster ork eller lust, så blidde inte så mycket julbak. Får fixa det hemma istället. Om jag orkar. Annars skiter jag faktiskt i det.

Sen på kvällen blidde det fest hos Finduss. Inflyttnings- /födelsedagsfest. Hon fick två par örhängen av mig. Lillasyster och Henke var också med. Dock hade ju jag och Finduss helt glömt att Henke är kattallergiker.... Visserligen hade Finduss städat massa och skickat katten till sina päron, men det hjälpte ju inte... Lyckades leta upp lite allergitabletter, som kanske inte är det bästa att blanda med alkohol... Även om Henke inte druckit så mycket...
     Hur som... Efter två timmar tvingades jag och Henke ringa efter taxi. Syster stannade kvar. Väl hemma kunde Henke slappna av och vila och blev snabbt bättre. Så allt ordnade sig till slut! Det var iaf kul att träffa flickorna igen.. Kommit fram till att förra gången nog var i maj när lillasyster fyllde år..... Illa!

Idag har man bara slappat... Skulle fikat med Pernilla, men det glömde jag ju helt bort! Henke och jag åkte och handlade lite smått på Ica Maxi, sen åkte vi förbi Finduss så jag kunde hämta min mössa och mina vantar. Fick så bråttom iväg från festen att jag glömde dom. Min älskade mössa!
     Nu har Henke åkt till jobbet och jag sitter och tråkar. Verkligen ingenting på tv... Tittade på Sanningens ögonblick för andra gången. Tycker det är alldeles för förnedrande, man är ju inte ens garanterad några pengar... Idag vann en kille på 22 år 75 000 kr. Han behövde bara erkänna att han gått på anabola, ville ha en trekant utan sin flickvän, att han varit otrogen mot sin nuvarande flickvän m.m. Tycker mest synd om flickvännen.. Svin....



Just det ja.... Gårdagens paket var nötcreme! *mmm* Sån man alltid åt när man var liten! Och idag fick jag mugg nr 2.



Veckan som följer kommer bli bra! Förutom att jag jobbar sex dagar.... Hur som... Imorgon efter jobbet ska jag träffa Madde i stan! På torsdag ska jag köpa gardiner (hoppas jag...) och fika med Pernilla. På lördag, min enda lediga dag i veckan, ska jag och Henke åka till Göteborg. Hans Spanien-bror kommer hem, så vi ska plocka upp honom där och ha mysigt på stan. Sen ska vi hämta Cool!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0