Julafton snart slut...

Det har varit en bra julafton i år! Är så glad att jag fick vara ledig!

Vid 11 åkte jag, lillasyster och päronen en snabbis till farföräldrarna. Dock var bara farfar hemma.

Tidigare än väntat anlände vi till storasyster och hjälpte till med diverse bestyr innan middagen serverades. Storasyster åkte iväg för att tomta. Sen var det dags för fika och såklart Kalle Anka på tv! Så mysigt! Sen fick även jag agera tomte hos grannen, innan tomten kom till oss. Paket delades ut. Några paketöppningar hann jag bevittna innan jag fick småstressa iväg till Henkes familj.

Hemma på Kålgården igen fick Henkes bror agera tomte. Eller, han delade ut paketen iaf ;) Hos syster fick jag ett paket. Hos Henkes familj fick jag massor! Fattar inte hur det gick till.. Vissa var väl visserligen mina och Henkes gemensamt. Det blev julklappslek och sen gick vi in till oss. Henke och vovvarna däckade i soffan. Hans bröder och italienskan skulle komma in och sjunga Singstar, men dom dök aldrig upp... Sååå.. Nu ska väl hundarna rastas, sen ska man väl sova...

Imorgon ska vi till Henkes mormor för lite fika. Sen blir det party på kvällen!
Inte varit ute på juldagen på flera år... Ska bli kul =)

Här kommer lite julbilder!






En liten grej som gjorde mig väldigt glad var att se Cool tillsammans med ungarna. Ville inte lämna honom ensam på julafton, så tog med båda hundarna till syster, istället för bara Donna. Dock fick Cool vara i sin bur. Mest för storasysters respekt för kamphundar, lilla Sannas avtagande rädsla för hundar och det faktum att vi bara haft Cool i två dagar, så vet inte hur han funkar. Gissade att han har samma hoppiga iver som sin bror Moses.
     Men när storasyster försvann för att tomta i annat hushåll och barnen var på rummet och lekte så släppte vi ut Cool. Donna ville busa upp honom, men jag avbröt deras lek. Berättade för barnen hur dom skulle bete sig med Cool. Storasyster märkte nog knappt att det var två lösa hundar i lägenheten när hon kom tillbaka. Cool höll sig väldigt lugn, även om han gärna ville pussas... ;) Lugnast var han mot barnen. Både ungarna och storasyster kunde säga åt honom, och jag var impad av deras eget lugn mot mitt lilla monster =)
     Jag är hur som väldigt nöjd med dagen. Att kunna ha båda mina små monster (eller vårt och Johans monster) tillsammans med släkt inklusive barn under julens stök. Han är ju bara helt underbar att ha med!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0