Tillbaka från Öland

Jepp.. Då vart man hemma igen. Vi har haft otroligt fint väder hela veckan. Det har varit så skönt att komma bort lite. Har sovit som en stock i husvagnen....

Lördag 26/7
Vi kommer till Båstad runt kl 14. Vi tog en drink, spelade lite kubb. Jag och Evve vann överlägset första gången och förlorade med knapp marginal andra gången. Sen blidde det väl en till drink, lite ficka och sen middag på Hjorten där vi upptäckt att dom har världens godaste plankstek! *mumma* Mätta och belåtna återgick vi till huset, alla drack utom jag som satt och smuttade på min drink. 01.30 gav jag upp och gick och la mig...



Söndag 27/7
Otroligt varmt, så idag har vi mest legat på stranden. Fick äntligen användning för min nya bikini! *looove* Vi grillade lite korv med bröd. Sen stressade vi iväg till Öland. Väl nere bjöd Lindharna oss på ett glas vin innan läggdags.



Måndag 28/7
En händelserik dag. Vi låg på stranden och solade. Jag, Henke, Vivvi och Lasse Lindh, deras son Erik och hans tjej Bella. Underbart väder! Aningen kallt i vattnet, men skönt ändå. Efteråt bjöd Vivvi på mat. Sen kom Huttan och Evve, och då var det dags att göra sig iordning för kvällen. Det bjöds på kräftor av några andra bekanta till familjen Lindh. Dock har jag tappat bort kameran så inga kort idag. Sen drog hela gänget till Robinson, ett karaoke/krog-ställe. Alla ville ju såklart höra Lasse Lindhs framträdande av Kristina. Och tänka sig... Jag sjöng karaoke! Nästan nykter, ensam på scen. *stolt* Självklart blev det Arvingarna - Eloise.

Tisdag 29/7
Vi skippade havet idag och badade vid poolen. Inte värt det.. Kostade 60 spänn, vattnet var svinkallt, massa skrikande ungar... Dock hade dom en jättegod toast! Vivvi bjöd på makaroner och köttbullar. Senare på kvällen var pojkarna hungriga (nu var vi tre par), så dom stack till Harrys medans vi flickor köpte lite godis och satt i förtältet.

Onsdag 30/7
Vivvi och Lasse Lindh åker hem. Henke har hittat kameran! Låg i baksätet på bilen, där jag letat två gånger... Idag åkte vi till Ölands djurpark. Jag och Henke, Huttan och Evve, Erik och Bella. Det var trevligt, trots att vissa inte fick nog av att påpeka hur dyrt och B allt var.. Kände mig lite som mamma med alla ungarna. Men jag hade iaf trevligt! På kvällen blev det en drink eller två. Börjar bli lite irriterad på folk, mest för att jag vill ha lite ensamtid med Henke.



Torsdag 31/7
Äntligen fick man lite ensamtid. Jag och Henke begav oss in till Borgholm för lite shopping. Jag köpte två kjolar, ett skärp, ett linne och en skjorta. Henke gick till frissan, sen åt vi lite pannkakor. Gooott! Dumma getingar som absolut skulle ha lite sylt... Sen fick man göra sig fin igen. Vi skulle äta middag på Lammet & Grisen. Det var gott, men dyrt. Värt att uppleva, men inget jag tänker göra om. Vi blev underhållna av Aya Baya Band. Hehe. Avslutade med en kaffe på takterassen. Jag fick köra BMW:n hem, Henke drack öl. Väl hemma igen spelade dom andra kort i familjen Lindhs förtält, medan jag och Huttan njöt av lugnet och tystnaden i vårt tält samtidigt som vi tittade på So you think you can dance.



Fredag 1/8
Sista dagen... Huttan och Evve åker hem 9.30. Jag och Henke åker till ÖK. Allt från småsaker till trädgårdsmöbler till bra priser. Köpte massa fint för ynka 280 kr. *nöjd* Sen solade vi lite med Erik och Bella. På kvällen kom Henkes päron ner, så då gick vi och åt på Harrys. Sjukt god mat!



Lördag 2/8
Dags att packa ihop och åka hem. Vi hade ju verkligen tur med vädret. Idag regnade det på Öland när vi åkte! Kom hem. Hämtade vår lilla Donna. Hon hade haft det så bra och dom tycker verkligen om henne och hon kommer överens med nästan alla andra hundar. Kul! Åkte hem och åt skräpmat, hade inget i kylen... Duschade. Anna kom. Henke skjutsade oss till Emelie som hade singstarkväll. Vi sjöng och hade trevligt. Hade dock ingen lust med alkohol och utgång. Så det blev ganska lugnt. Är tydligen även numera känd som Cariinas lillasyster.... ;) Tinna, du kanske känner igen dina jobbarkompisar? Emelie, Viktor och Jorma... Fick även veta att min största snyggsyster tydligen blivit allas älskade mamma på Elis... ;)



Söndag 3/8
Idag har vi bara tagit det lugnt. Henke har inte mått så bra på hela veckan, men nu har det tydligen slagit till helt, så han ligger däckad i sängen.. Det märks att Donna mår bra av att umgås med andra hundar på hunddagiset. Hon har verkligen börjat ignorera andra hundar på promenaderna här hemma, till och med samojederna! Känns bra.

Nähä... Det här blev ju ett riktigt långt inlägg =) Nu ska jag ta hand om min sjukling...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0