Tjejsnack v 43 - Miljö

Är det viktigt att man gör något aktivt för att förbättra för miljön?
Det antar jag. Jag har inte så stor koll, men man borde väl börja tänka sig för mer.


När du handlar mat, väljer du då kravmärkta varor framför de som inte är det?
Bryr mig inte. Tar det som jag vet är gott.


Väljer du att åka kollektivt om det finns möjlighet till det dit du ska?
Man har blivit bortskämd med bil. Har nära till stan, så då kan jag gå. Men annars blir det bilen. Bussen tar jag bara från förfest till krogen.


Vad väljer du helst, nyproducerat eller second hand?
Nyproducerat. Är väl också en bortskämd, lite fördomsfull grej. Second hand känns för gammalt, kanske lite estetiskt.


Kan du ge något tips på vad man kan göra för att förbättra för miljön?

Nope. Inte min grej som sagt. Säkert massa saker. Standardsaker som alltid nämns.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0