Tjejsnack v 45 - Jämlikhet

Suck, vad trött jag ääääär idaaag... Jobbat 8-17.30... Igår somnade jag för första gången på länge innan midnatt. Sov nog tungt redan 23.30... Så går det när man jobbar och sliter och det är mycket att lära... Aja, till veckans tjejsnack...


Vad är jämlikhet för dig?
Att alla ska ha samma rättigheter. Att man går efter t.ex. kunskap, inte kön. Något sådant...

Kallar du dig för feminist? Motivera gärna!
Nej, jag bara flyter med strömmen, eller något... Usch, vad jag inte orkar med så seriösa frågor när jag är trött...

Är det viktigt att det är 50/50 manliga och kvinnliga chefer?
Nej. Rätt person på rätt plats, oavsett kön.

Har du någon gång blivit diskrimerad på grund av att du är tjej?
Nej, det tror jag inte. Inte allvarligt iaf. Man fick väl bevisa vad man gick för på fotbollen i skolan, men annars har det nog vart lugnt på den fronten... =)

Är det viktigt att föräldrarna delar 50/50 på föräldrarledigheten?
Nej. Tycker det känns dumt att tvinga pappor att ta halva ledigheten. Med jobb och andra faktorer kanske det passar bäst att mamman är hemma mer, vem vet. Det är något som jag anser är upp till var och en, mellan föräldrarna.


Over and out. Godnatt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0